Terug naar het overzicht

Het vernieuwde commerciële management diende 1 gemeenschappelijke commerciële visie te ontwikkelen voor elk van de 2 sales-teams, op de 2 (verschillende) sales-locaties, waarbij het uiteraard de bedoeling was ervoor te zorgen dat de sales-medewerkers in de verschillende locaties op dezelfde golflengte zitten qua commerciële visie, weliswaar met behoud van elk hun eigen identiteit.

Om dit allemaal vlot te kunnen implementeren werd er beroep gedaan op OBS Consult, die voor ons een Commercieel Sales traject uitwerkte en uitrolde.

De eerste stap was meten (meten is weten) welke commerciële- en communicatieve competenties er aanwezig zijn, zowel in het vernieuwde eengemaakte managementteam, als bij de sales-medewerkers (verspreid over de 2 sales-locaties). Op basis hiervan kon er door het vernieuwde management vlot een actieplan worden ontwikkeld ten behoeve van alle sales-medewerkers.

Ter ondersteuning hiervan werd er door Olivier Beyls van OBS Consult een specifieke salesmanagementsopleiding gegeven aan de leden van het management.

Vervolgens had Olivier een gesprek met elke sales-medewerker apart, waarbij tijdens dat gesprek elkeen zijn of haar resultaat uit de commerciële- & communicatieve skills-test werd besproken, om in tweede instantie aan alle sales-medewerkers samen, een groepsopleiding te geven.

Tot slot werden er workshops georganiseerd, in kleinere groepen en individueel, volgens de nood en noodzaak, die bleek uit de individuele gesprekken en de commerciële skills-test resultaten van elkeen.

Dankzij deze aanpak van OBS Consult met de sales-measuring tool, waarmee de commerciële en communicatieve competenties werden in kaart gebracht, kon er tegelijk sterk geïndividualiseerd worden gewerkt en kon er ook een eengemaakte groepsgeest worden gecreëerd en geconsolideerd.

Dankjewel Olivier Beyls van OBS Consult!

https://obsconsult.be/diensten/sales-skills-measuring
www.obsconsult.be

https://elrico.be/

20211118 105210 HDR resized
20211126 091122 resized
Terug naar het overzicht