
Het Sales-ABC
Tijdens deze opleiding behandelen we de essentiële principes van de Sales die noodzakelijk zijn om uw verkoop te doen slagen. Deze basisprincipes worden naar uw verkoopomgeving (= uw product, uw medewerkers en uw klanten) geconcretiseerd.
Klantentypologieën en empathisch verkopen
De opleiding biedt een helder inzicht in de verschillende psychologische types van klanten die men kan ontmoeten. Ieder type klant vergt immers een verschillende aanpak om hem/ haar tot kopen aan te zetten.
We leren hoe men zich kan inleven in deze verschillende klantentypes, waardoor het commercieel gesprek met de klant zal versoepelen, en bijgevolg sneller kan leiden naar een effectief verkoopsresultaat.
Sales in het post-corona tijdperk
Corona besmette niet alleen de mensen letterlijk maar "besmette" ook figuurlijk onze klanten met een gewijzigde koop-mindset. Tijdens deze opleiding gaan we hier uitvoerig op in en formuleren we diverse technieken die als een a.h.w. "vaccin" de gewijzigde koop-mindset van de klant positief beïnvloedt, zodat we onze sales kunnen (her) boosten.
Positief coachen
Coachen betekent dat men zijn of haar medewerkers voldoende positief triggert, om met de nodige betrokkenheid (eerder dan gehoorzaamheid), hen zo autonoom mogelijk, op efficiënte wijze, goed hun taken te laten uitvoeren.
Daar dit geen vanzelfsprekendheid is brengen we u de nodige coaching technieken hierin bij, waarbij we focussen op een positieve mindset bij uw medewerkers, om hen zo autonoom mogelijk, gericht op uw einddoelen, efficiënt en goed te laten presteren.
Omgaan met en toepassen van, verschillende houding- en communicatie-stijlen
Tijdens deze opleiding bespreken we vooreerst de verschillende mogelijke houding- en communicatie-stijlen, om ze vervolgens in de praktijk toe te passen, zodat we op een diplomatische en constructieve manier, de door ons gewenste resultaten kunnen bereiken.
Succesvol netwerken
Deze opleiding behandelt alle facetten van het netwerken: de voorbereiding, het evenement zelf en de nazorg. Doel van deze opleiding is u bij te brengen hoe u met een tastbaar en positief resultaat een netwerkevenement kunt verlaten, om daaruit positieve commerciële business te halen.
Optimaliseren van uw salesprestaties met nlp (neurolinguïstisch programmeren)
Tijdens een verkoopsgesprek is het juiste “klank- en lichtspel” heel belangrijk om uw verkoop te ondersteunen en bijgevolg beter te doen slagen.
Met deze opleiding optimaliseren we uw taalgebruik (de gesproken- en lichaamstaal), richting een geslaagde verkoop.
Succesvol beïnvloeden van de klant
Tijdens deze opleiding leren we vooreerst de verschillende psychologische beïnvloedingsinstrumenten kennen en gaan we vervolgens na hoe we de klant hiermee positief kunnen beïnvloeden tijdens zijn of haar aankoopbeslissing.
Hoe wordt men een succesvolle energieke verkoper?
Deze opleiding maakt duidelijk hoe men een positieve energiecyclus kan opbouwen en men de stresscyclus kan doorbreken.
Zo kan men beter en efficiënter presteren, zodat men energieker kan omgaan met klanten en men stressbestendiger kan reageren onder moeilijkere omstandigheden.
Overtuigend presenteren voor publiek
De impact van een presentatie wordt slechts voor 7% bepaald door de inhoud ervan, voor 38% door de stem en voor 55% door het visuele. Overtuigend presenteren is dus veel meer dan louter “een tekst brengen”.
Tijdens deze opleiding wordt ruim aandacht besteed aan alle aspecten die van u een topspreker maken. Er wordt uiteraard ook intensief praktisch geoefend.
Hoe u succesvol profileren op een beursstand
Wat trekt potentiële klanten naar een stand en wat stoot ze af?
Wat onderscheidt uw stand, in positieve zin, ten opzichte van die van uw concurrent?
Hoe een gesprek aangaan met de potentiële klant, zonder te pushen?
Deze vragen met antwoorden maken deel uit van een alomvattende opleiding, die naast de theorie ook casussen behandelt.
Omgaan met de klant aan de telefoon & telefoonprospectie
Deze opleiding behandelt vooreerst de algemene telefoonetiquette waarbij we de do’s and the don’ts tijdens het bellen met klanten behandelen.
De diverse tips and tricks die hierbij horen, zullen u helpen professioneel en klantvriendelijk over te komen bij de klant.
Vervolgens kan men met deze opleiding ook het optimaal telefonisch prospecteren behandelen, met als doel uw telefoonprospectie naar concrete resultaten te doen leiden.
Er wordt hier ook ruimschoots stilgestaan bij alle mogelijke bezwaren die men bij telefonische prospectie kan krijgen en hoe men deze wegwerkt. Deze opleiding omvat theorie en praktijkoefeningen.
Nieuwe opleiding Telemarketing:
Telemarketing is een van de moeilijkste salesactiviteiten die er bestaat, je belt immers onaangekondigd naar de prospect die niet altijd op u zat te wachten...en je bent beperkt tot enkel je stem.
Dit vergt heel wat lef en skills.
Bij OBS Consult bieden wij een opleiding/trainingsprogramma aan waarbij we een maatwerk script per salesmedewerker/salesmarketeer samen met hem of haar opstellen en vervolgens ook individueel gaan trainen met deze medewerkers, om tot optimale sales resultaten te komen.
We coachen eveneens tijdens de effectieve belsessies om te fine-tunen waar nodig.