Want, sales is meer dan alleen de groep van sales-adviseurs...

Er is namelijk de binnendienst die de aanname doet, zij zijn a.h.w. het visitekaartje van het bedrijf, ze zijn het eerste contact en zoals men weet: “you never can make a second first impression”...

Ook de eigen technische dienst, de installateurs spelen hier een belangrijke rol.

Immers, ze zijn de laatsten die bij de klant komen.

Vergelijk het met een trouwfeest, wat onthoud je ervan?

Juist: het dessert en het leuke dansfeest na het eten...

Daarom dient ook de technische dienst een goede indruk te maken, ze zijn namelijk de laatste indruk die men meekrijgt als klant...

Belangrijk voor nabestelling en om referenties te verkrijgen.

Blackdog, een firma gespecialiseerd in kwalitatieve beveiliging en dito service deed beroep op ons daar ze reeds begrepen hadden dat ieder schakel belangrijk is in het sales-proces.

Om alle schakels van het salesproces in kaart te brengen en ze vervolgens apart en als geheel, als ketting, hakend in elkaar, te optimaliseren werkten we met onze sales-measuring tool.

Deze verschafte ons inzicht in elkeen zijn of haar talenten en groeipunten.

Op basis hiervan werden er 3 soorten maatwerkopleidingen gecreëerd, die betrekking hebben op elke specifieke groep met elk zijn eigen issues: de binnendienst, de sales-adviseurs en de technische dienst.

Met als gemene deler: het ganse TEAM = Together Everybody Achieves More. Het 1+1 = 3 (of nog meer) verhaal.

De resultaten waren dan ook zeer positief, het relaas kan je nalezen op referentie Blackdog.